IGT
50% Chardonnay ; 50% Viognier
White wine
Demeter certified
A white with a full and complex character, characterized by a fragrant and mineral scent. White Caiarossa represents a perfect balance between Chardonnay and Viognier.
Manual harvest started in mid-August. The bunches are selected, cooled and then pressed for gentle extraction. The alcoholic fermentation takes place in French oak barrels for Chardonnay and concrete tanks for Viognier. Both varieties age in the same tanks used for alcoholic fermentation. We proceed with periodic battonages about twice a week for the entire aging period. Once aging is complete, the two varieties are assembled and bottled.
(auto translated text)
Un bianco dal carattere pieno e complesso, caratterizzato da un profumo fragrante e minerale. Il Caiarossa Bianco rappresenta un perfetto equilibrio tra Chardonnay e Viognier.
Raccolta manuale iniziata nellà metà di agosto. I grappoli vengono selezionati, raffreddati e successivamente pressati per un'estrazione delicata. La fermentazione alcolica è svolta in barriques di rovere francese per lo Chardonnay e vasche in cemento per il Viognier. Entrambe le varietà affinano nelle stesse vasche usate per la fermentazione alcolica. Procediamo con periodici battonage circa 2 volte a settimana per tutto il periodo di affinamento. Una volta concluso l'invecchiamento le due varietà vengono assemblate ed imbottigliate.