Vino Nobile di Montepulciano DOCG Riserva
Sangiovese con piccole % di Cabernet e Merlot
Red wine
The “Sotto Casa” Reserve label produced starting from the 2011 vintage is the natural evolution of our Vino Nobile Riserva black label produced with the idea of harmonizing the elegance, character and freshness of Sangiovese with the tannic texture, structure and fullness of two international grape varieties, Cabernet and Merlot.
The main difference between the two labels lies in the fact that the “Sotto Casa” is a CRU and the grapes used in its production do not come from different particles but from a single vineyard that gives the wine its name.
(auto translated text)
L’etichetta della Riserva “Sotto Casa” prodotta a partire dall’annata 2011 è la naturale evoluzione del nostro Vino Nobile Riserva etichetta nera prodotta con l’idea di armonizzare l’eleganza, il carattere e la freschezza del Sangiovese con la trama tannica, la struttura e la pienezza di due vitigni internazionali, il Cabernet e il Merlot.
La differenza principale tra le due etichette sta nel fatto che il “Sotto Casa” è un CRU e le uve usate nella sua produzione non provengono da diverse particelle ma da una singola vigna che dà il nome al vino.